loading...
افزودنی های پلیمری
بشرا بازدید : 35 چهارشنبه 31 شهریور 1400 نظرات (0)

پلی اتیلن (PE) ماده گرمانرم است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می شود. لوله پلاستیکی PE با اکستروژن در اندازه های مختلف از ½ "تا 63" ساخته می شود. PE در سیم پیچ های نورد با طول های مختلف و یا با طول های مستقیم تا 40 فوت موجود است. به طور کلی قطرهای کوچک پیچ خورده و قطرهای بزرگ (> 6 "OD) در طول مستقیم قرار دارند.

بشرا بازدید : 28 دوشنبه 08 شهریور 1400 نظرات (0)

مستربچ و کامپاند، محصولات پلیمری هستند که در بخش زیادی از تولیدات مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و مشکلات مختلف تولید را حل کرده‌اند. در واقع این محصولات شامل ترکیباتی از قبیل پلیمر و نوعی پودر است که باعث تقویت ساختارهای پلیمری می‌شوند. یکی از چالش‌هایی که تا پیش از تولید مستربچ و کامپاند در تولید محصولات پلیمری وجود داشت، ساختار ضعیف آن‌ها بود.

بشرا بازدید : 28 شنبه 30 مرداد 1400 نظرات (0)

کامپاند پلیمری چیست؟

مواد پلیمری کاربرد بسیار گسترده‌ ای در صنایع مختلف دارند که پلیمر از نوع پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین این مواد محسوب می شود. استفاده از رنگدانه‌ های مختلف جهت افزایش دوام و مقاومت مواد پلاستیکی پلیمری را کامپاند می‌ گویند. کامپاند پلی اتیلن از جمله موادی محسوب می‌ شود که در صنایع مختلف از جمله تولید لوله‌ های آبیاری، لوله‌ های تحت فشار و فیلم‌ های دمشی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در این مقاله سعی داریم تا کامپاند پلی اتیلن، ویژگی‌ ها و موارد کاربرد این مواد را به طور کامل توضیح دهیم بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بشرا بازدید : 24 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

این مستربچ ها با افزودنی های پیشرفته بر پایه نمک های فلزی بوده و سبب بهبود فرآیند ساخت محصول بر پایه پلی الفین ها و دیگر پلیمرها می گردد.

دارای کارایی بسیار گسترده در فرایندهایی چون فیلم، تزریق، الیاف، پروفایل، لوله و کابل میباشد.

بشرا بازدید : 23 شنبه 26 تیر 1400 نظرات (0)

پلیمرها تحت شرایط آب و هوایی مختلف و خصوصاً تابش نور خورشید دچار تفییرات ظاهری یا کاربردی می‌­شوند. به طور معمول مواد پلیمر در مواجهه‌ طولانی مدت با نور(فرابنفش) خورشید UV متحمل تغییر رنگ و خواص مکانیکی از جمله کاهش استحکام کششی و مقاومت در برابر ضربه، شکنندگی، ایجاد ترک و ورقه‌­ای شدن می‌شوند. به همین دلیل مقاومت این گونه مواد در برابر شرایط جوی و جلوگیری از تجزیه و تخریب به مسئله‌ای مهم تبدیل شده است. با توجه به این نکته که تجزیه و تخریب پلیمرهای در معرض نور فرابنفش، گاهاً خسارات سنگینی به همراه دارد، استفاده از مواد پلیمری مقاوم در برابر UV و استفاده از مستربچ UV در پلاستیک‌ها ضروری است. از جمله مهم­ترین عوامل منجر به تخریب پلیمرها می­توان به تابش نور خورشید، دما، رطوبت و اثرات جوی دیگر مانند حضور آلاینده­‌ها اشاره کرد.

 

بشرا بازدید : 28 چهارشنبه 23 تیر 1400 نظرات (0)

مستربچ آنتی استاتیک (ضد الکتریسیته ساکن) باعث جلوگیری از تجمع الکتریسیته ساکن، بهبود خاصیت چاپ پذیری ، عدم جذب گرد و غبار و دوده در محصولات پلاستیکی می‌شوند. مواد پلاستیکی عایق‌های خوبی هستند و به این دلیل می‌توانند از تجمع بارهای استاتیک زیاد، جلوگیری کنند. الکتریسیته ساکن با عبور فیلم روی رول‌کننده‌ها، با عبور هوای خنک کننده پرسرعت از روی سطوح، یا با برخورد اتفاقی بین قطعات پلاستیکی در طی حمل و نقل و یا انبارش ایجاد می‌شود.

بشرا بازدید : 27 چهارشنبه 26 خرداد 1400 نظرات (0)

دیگر مستربچ‌های افزودنی عبارتند از: ضد حریق، ضد شبنم(Anti Fog)، ضد شرینک و اعوجاج، تمیز کننده، کنترل چسبندگی، حفره زا، ضد چسبندگی (Chill-roll Release)، خشک کننده، افزاینده MFI، به تاخیر اندازندۀ شعله، کاغذی (Paperlike)، صدفی رنگ (Pearlescent)، تجزیه­ پذیر نوری، ضد میکروبی، بهبود دهنده مقاوم به ضربه و فسفورسانس.

بشرا بازدید : 29 یکشنبه 09 خرداد 1400 نظرات (0)

مستربچ چیست؟

مستربچ آمیزۀ غلیظی حاوی سه جزء پایه پلیمری، مواد شیمیایی افزودنی و عامل سازگارکنندۀ فعال به عنوان پخش­ کننده است. افزودنی­‌های مستربچ مقدار زیادی پودر رنگ (پیگمنت)، پرکننده ­های معدنی یا مواد شیمیایی هستند که به سه منظور مختلف شامل، تولید رنگ، بهبود خواص و یا کاهش قیمت تمام شده به پلیمر اضافه می­‌شوند. پایه پلیمری مستربچ معمولا بایستی مشابه پلاستیک اصلی تزریقی باشد و شکل ظاهری آن، دانه‌­ای (گرانول) است.

بشرا بازدید : 29 دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مختصری درباره پلیمرها و تقسیم بندی آنها

تقسیم بندی پلیمرها: 
پلیمر ها را به شیوه های گوناگون تقسیم بندی می کنند.
پلیمرها از لحاظ صنعتی به 4 دسته اصلی پلاستیک ها، الیاف، لاستیک ها (الاستومرها)، پوشش ها و چسب ها طبقه بندی می شوند. 

بشرا بازدید : 26 دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

افزودنی‌های پلیمر

 این مواد برای تصحیح خواص فرآورده‌های پلیمری به کار می روند ، خواص پلیمرها را می توان با افزودنی های مناسب به میزان قابل ملاحظه ای تغییر داد. شاید شناخته شده ترین نمونه این مورد در صنعت لاستیک باشد که با تغییر افزودنیها می توان محصولاتی متنوع مانند :تایر ، جعبه باتری ، نوارهای کشسان و پا کن و... تولید کرد . دسترسی به چنین تنوعی در بین مواد پلاستیکی امکات پذیر می باشد.در مواردی از یک افزودنی مانند برخی ضد اکسنده ها در بسیاری از پلیمرها برای طیف وسیعی از کاربرد نهایی استفاده گردد. در موارد دیگر ممکن است یک افزودنی برای یک پلیمر معین و برای یک کاربرد نهایی خاص در نظر گرفته شود.

بشرا بازدید : 27 شنبه 04 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 افزودنی های پلیمری به چند بخش تقسیم می شود؟

 

مستربچ رطوبت گیر : (Desiccant  )

در هنگام استفاده  از گرانول های نو و بازیافتی با مشکل رطوبت در مواد اولیه  سر و کار داریم که باعث ایجاد حباب در محصول نهایی و سوراخ شدن آن و ایجاد صداهای ناهنجار در خط تولید می گردد .

یک سری از مواد پلیمری نظیرPA  ، PET ، ABS و... جاذب رطوبت بوده و رطوبت هوا را جذب می کنند که استفاده از این مواد مستلزم خرید  تجهیزات خشک کن  و گازگیری قبل از تولید می باشد برای حل این مشکل میتوان از 1 تا 2 درصد مستربچ های رطوبت گیر در هنگام  تولید استفاده کرد .

مستربچ رطوبت گیر این شرکت با فن آوری بالا  برای حذف آب در محصول طراحی گردیده  و روی خواص دیگر هیچ اثری نمی گذارد .

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 248
  • بازدید کلی : 1,176